بالاترین تابناک ورادیو فرانسه   2009-07-11 17:04:21

new_win تابناک از قطعی شدن انتصاب روح‌الله حسینیان (یارغار سعید امامی) برای تصدی وزارت اطلاعات خبر داد ـ۹ کلیک
Language Bookmark tabnak.ir

بنا بر این گزارش، همچنین به احتمال فراوان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای که سابقه کار قضایی چشمگیری در کارنامه خود دارد، از وزارت اطلاعات کنار رفته و در حالی که منابع خبری، از قطعی شدن انتصاب روح‌الله حسینیان برای تصدی این وزارتخانه خبر می‌دهند، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و نیز حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هم از کسانی هستند که استعلامات مربوطه درباره گذشته کاری آنها دریافت شده و روی میز بررسی احمدی‌نژاد قرار گرفته‌ است.

مردم کم کم از شعار مربوط به انتخابات فاصله می گیرند و کل سیستم را زیر سوال می برند”

راديو فرانسه : روز پنجشنبه، تظاهرات چند هزار نفره در تهران و در برخی از شهرهای بزرگ با گستره و شمار کمتری ، به مناسبت دهمین سالگرد ۱۸ تیر، برگزار شد. این راهپیمایی ها و گردهم آیی ها نشان می دهد که محدودیت ها و بازداشت ها از شمار تظاهر کنندگان کاسته است ولی مردم را به کنج خانه ها نکشانده است.
بهمن نیرومند، نویسنده و تحلیلگر در برلن، در بارۀ تداوم و شکل حرکت مردم می گوید ” مقاومت مردم در ایران به این سادگی ها در هم شکسته نمی شود. نشانه های تحسین برانگیزی از هوش و تخیل در این حرکت ها مشاهده می شود. مثلاً برگزاری تجمع ها در چندین نقطۀ شهر برای پراکنده کردن نیروهای پلیس و لذا کاهش تلفات و بازداشت ها”.
اوتفاوت تظاهرات کنونی را با زمان انقلاب در این می بیند که سی سال پیش بسیاری مجهز به ایدئولوژی شهادت طلبی بودند و از فدا کردن خویش ابایی نداشتند. حال آنکه امروز این جوانان زندگی را دوست دارند، پس راه هایی را جستجو می کنند که تلفات و خسارات کمتری را متحمل شوند.
این نویسنده و تحلیلگر تحول شعارهای تظاهرات را به سمت رادیکالیزه شدن می بیند. و علت این امر را مقاومت شدید حکومت در برابر خواست های مردم ارزیابی می کند. او می گوید مردم کم کم از شعار مربوط به انتخابات فاصله می گیرند و کل سیستم را زیر سوال می برند. به نظر او ایران آبستن تحولی است که بازگشت به قبل از تظاهرات اخیر را غیر ممکن می کند. قابل پیش بینی نیست که این تحول در داخل سیستم کنونی انجام خواهد شد و یا از آن فراتر خواهد رفت


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات